پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۳:۴۷:۵۹

کشتی‎سازان چینی انتخاب نخست مالکان کشتی

باشگاه خبری فراساحل: کشتی‎سازان چینی در ماه نوامبر 2015 به انتخاب نخست مالکان کشتی برای ساخت کشتی‎های جدید تبدیل شدند. کشتی‎سازان چینی در ماه نوامبر 2015 به انتخاب نخست مالکان کشتی برای ساخت کشتی‎های جدید تبدیل شدند و در این زمینه توانستند کشتی‎سازان کره جنوبی را پشت سر بگذارند.


به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌تایمز، براساس تازه‌ترین گزارش موسسه کلارکسون، در ماه نوامبر امسال ساخت نزدیک به 1.46 میلیون تن ناخالص (CGTs) کشتی به کشتی‎سازان چین سفارش داده شده که برابر با 80 درصد مجموع سفارش‌های جهانی ساخت کشتی در ماه نوامبر است. از طرف دیگر، کشتی‎سازان کره‌ای کمترین حجم سفارش را در شش سال گذشته در ماه نوامبر امسال تجربه کردند. در این ماه تنها 79 هزار و 834 تن ناخالص (CGTs) کشتی به سازندگان کره‌ای سفارش داده شد.


اما با نگاهی به آمار 11 ماه سال 2015، در می‎یابیم که کشتی‌سازان کره جنوبی همچنان بیشترین سهم را در ساخت کشتی‎های جدید در سطح جهان دارند. کشتی‎سازان کره‎ای توانستند در 11 ماه نخست امسال 9.92 میلیون CGTs سفارش ساخت کشتی دریافت کنند. کشتی‌سازان چینی بعد از کره‌ای‌ها دوم شدند و 8.82 میلیون CGTs سفارش دریافت کردند. ژاپن نیز با ثبت 6.77 میلیون تن ناخالص سوم شد.


ضرردهی سه کشتی‎ساز بزرگ کره
اما این خبر در حالی منتشر می‌شود که سه کشتی‌سازی بزرگ کره جنوبی یعنی صنایع سنگین هیوندای (HHI)، صنایع سنگین سامسونگ (SHI)، و مهندسی دریایی و کشتی‎سازی دوو (DSME) در ماه‎های اخیر به طور پیوسته ضررده بوده‌اند. در این میان شرکت دوو بیشترین ضرر را در پایان سه ماهه سوم سال 2015 ثبت کرد و میزان ضررش به 1.2 میلیارد دلار رسید. این کشتی‎سازی ضمن کاهش سفارش‎های ساخت کشتی، با تاخیر در ساخت سفارش‎های پیشین خود روبرو شده است که همین امر موجب ضرردهی بالای آن شده است.


هیوندای نیز در این مدت 398.4 میلیون دلار ضرر گزارش کرد. تنها شرکت سامسونگ توانست در سه ماهه سوم 2015 موفق به ثبت 45 میلیون دلار سود شود، این رقم نیز سامسونگ را از مرز خطر دور نکرده است زیرا که 70.7 درصد از درآمدهایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.



  کد خبر : 867
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :